vineri, 2 noiembrie 2012

Ce este până la urmă maneaua?


Definitie :
MANEÁ, manele, s. f. Cântec de dragoste de origine orientală, cu melodie duioasă și tărăgănată.1 
maneá (manéle), s. f. – Melodie turcească. Tc. mane (Șeineanu, II, 246; Tiktin),2

Deci ce e domne manelele dă tot aude urechili noastre dă ele?
Păi ce să fie domne…
Mă rog, proastă introducere am mai făcut și eu. Nu mă pricep la așa ceva.. Nici la scris nu mă pricep, dar, hei! De parcă maneliștii se pricep la muzică. Se pare că aici suntem chit.
Ce să spun, conform celor două definiții preluate de mine ar trebui să fie o melodie de origine orientală, turcească cel mai des întâlnită și de asemenea, atenție, o melodie duioasă, de dragoste și tărăgănată.
Mă și până la urmă ce e?
Păi ce să fie, un instrumental lăutăresc, amărât, deseori nici playback-ul instrumentelor nu le iese, ce sa mai vorbim de vocal. Atât? Un instrumental?
Sigur ca nu, au și versuri, pentru că altfel se numea instrumentală nu manea.
Pe un site am găsit un top de manele. Melodia după primul loc la momentul în care eu redactez textul se numește:
Geo Giovani – N-ai ascultat de lume LIVE și are 2,326.
Și ca să fac o paranteză fără să deviez prea mult de la subiect  - chiar ieri discutam cu cineva despre lipsa de vizualizări a unei melodii motivaționale din UK ( UK are un public mai mare raportat la numărul de locuitori)
Chiar așa? Cum naiba .. ori sunt prea mulți maneliști ori sunt puțini si caută intr-una manele pe net ca descreierații. Voi nu vă duceți mă la școală? Facultate? Serviciu?
˝Cum adică? ce e alea?˝Mda....glumesc. Oare?
Aveți cam mult timp liber !
Melodia asta pe care am dat-o ca exemplu nu are nici o treabă cu definițiile date mai sus. De ce ? Câte mai sunt la fel?
Ce sunt până la urmă manelele?
Și să încheiem într-un mod pacifist…să auzim numai de bine și să nu ne supărăm unii  pe alții….prieteni sau dușmani..semințele același gust are. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More